Zaznacz stronę

FAQ

Korzystam z systemu Windows Vista. Czy produkty Rimage mogą pracować pod tym systemem?

Tak. Wspierane są systemy operacyjne Windows Vista Buisness, Windows XP i Windows Serwer 2003, Windows7.

Posiadam system Rimage. Czy muszę go rejestrować?

Tak. Program w wersji testowej pracuje przez 30 dni. Potem niezbędne jest zarejestrowanie systemu na stronie producenta. Z każdym urządzeniem Rimage dostarczane są płyty z programem zarządzającym, gdzie podane są specjalne kody potrzebne do rejestracji.

Czy na systemach Rimage można personalizować płyty?
Tak jest to możliwe.
Czy systemy Rimage mogą drukować kody kreskowe?
Tak.
Co oznacza litera „N” w nazwie, w systemach Rimage?
Litera „N” przy systemach z serii Producer i Professional oznacza, że urządzenie posiada zintegrowany komputer wraz z robotem w jednej obudowie.
Czy we wszystkich systemach Rimage można jednocześnie ładować płyty CD i DVD?
Nie. W systemach Rimage 2000i nie jest to możliwe. W pozostałych systemach – tak.
Jaka jest róznica pomiędzy drukarką Prism a Everest?
Drukarka Prism przeznaczona jest głównie do nadruków monochromatycznych (jednokolorowych), a Everest do nadruków kolorowych porównywalnych z nadrukiem offsetowym.
Jaka jest odporność nadruków w systemach Rimage?

Najmniej odporny jest nadruk atramentowy z Rimage 2000i, można go porównać do nadruku atramentem na papierze. Nadruk termotransferowy jest wodoodporny (Prism), ale nie jest odporny na ciepło. Nadruk termoretransferowy (Everest) jest najbardziej odporny, ulega zniszczeniu przy mechanicznym zniszczeniu płyty.

Czy używając systemów Rimage mogę użyć dowolnej płyty do nadruku?

Nie. Płyty powinny być dostosowane do rodzaju drukarki w jaką wyposażony jest dany system (inne do drukarki atramentowej, inne do termoretransferowej).

Czy system Rimage 2000i ma własny komputer?

Nie. Potrzebna jest dodatkowa jednostka sterująca.

Czy system Rimage 2000i może pracować w sieci?

Tak, jeżeli posiada program OfficeNET Software Suite. Jest to program sieciowy o nieograniczonej ilości użytkowników.

Czy przy pracy w sieci system Rimage 2000i może pracować z jednostką sterującą wyposażoną w jeden dysk twardy podzielony na partycje?

Nie. Jeżeli Rimage 2000i ma pracować w sieci z pełnym obciążeniem i maksymalną wydajnością, to jednostka sterująca musi posiadać trzy dyski (minimum 10 000prm).

Na ile wystarczają atramenty w Rimage 2000i?

Producent podaje, że tusz kolorowy wystarcza na 350 sztuk płyt (przy 100% pokryciu płyty z rozdzielczością 4800dpi), a czarny na 1000 płyt (przy 5% pokryciu płyty). Z doświadczenia wynika, że atramenty wystarczają na 280 – 950 płyt w zależności od projektu i rozdzielczości nadruku.

Czy Rimage 2000i posiada oddzielne atramenty kolorowe?

Nie jest jeden wkład CMY.

Gdzie znajduje się nr seryjny i hasło oprogramowania oraz nr seryjny urządzenia (dane te są niezbędna do zarejestrowania oprogramowania)?

Numer seryjny i hasło oprogramowania jest nalepiony na wewnętrznej części koperty z płytą Rimage 2000i Software (nie pomylić z płytą Rimage OfficeNet). Wystarczy wyciągnąć płytę z koperty i w przezroczystym okienku można odczytać te dane.
Format tych danych wygląda następująco:
Serial Number: pięć cyfr , np. 12345
Password: litery P i W + pięć cyfr , np. PW12345
Numer seryjny sprzętu można odczytać z kartonu, w którym zapakowane było urządzenie lub z tabliczki znamionowej urządzenia znajdującej się na tylnej części obudowy w pobliżu gniazda zasilającego lub  pod przednią pokrywą drukarki po lewej stronie. Wszystkie te numery powinny być ze sobą zgodne.
Numer seryjny składa się z ośmiu cyfr.

Co zrobić gdy oprogramowanie Rimage 2000i lub OfficeNet nie rozpoznaje nagrywarek?

Proszę dokonać aktualizacji sterowników. W tym celu należy pobrać najnowszy SERVICE PACK ze strony producenta i go doinstalować do istniejącej wersji software’u. Najnowszy pakiet można znaleźć pod poniższym adresem:
http://www.rimage.com/products_detail_downloads_objectname_Rimage2000i.html
Jeśli w dalszym ciągu nagrywarki nie są prawidłowo wykryte przez system operacyjny i nie są widoczne w menadżerze urządzeń i/lub nie są wykrywane przez oprogramowanie Rimage, wskazuje to na uszkodzenie urządzenia.

Co zrobić gdy, wyświetlacz LCD na urządzeniu pokazuje nieprawidłową ilość płyt w podajniku?

W celu skorygowania błędu zliczania płyt w magazynku wejściowym należy skalibrować położenie ramienia w stosunku do pojedynczej płyty w magazynku.
W tym celu należy przez kilka sekund przytrzymać przycisk operatora na urządzeniu (tj. okrągły przycisk z pomarańczową diodą w środku umieszczony obok wyświetlacza). Urządzenie powinno przejść w tryb diagnostyczny. Następnie należy trzy razy nacisnąć przycisk operatora i za trzecim razem przytrzymać przycisk przez chwilę. W ten sposób uruchamia się test nr 3. Następnie należy położyć jedną płytę w podajniku i nacisnąć przycisk operatora. Ramię robota powinno zjechać na dół, pobrać płytę i odłożyć ją. Następnie urządzenie samoczynnie się restartuje i po chwili jest gotowe do pracy.

Co zrobić gdy, drukarka nic nie drukuje, drukuje z przerwami lub drukuje błędnie kolory?

Przede wszystkim należy się upewnić czy zainstalowane zbiorniczki z tuszami nie są puste lub przyschnięte, zwłaszcza czy zbiorniczek kolorowy ma wszystkie trzy kolory podstawowe. W tym celu należy wyciągnąć zbiorniczki z tuszem i przyłożyć głowicę drukującą do miękkiego papieru ( np. ręcznik papierowy lub chusteczka higieniczna). Na papierze powinien zostać czarny lub trójkolorowy ślad. Dłuższy okres nie używania drukarki ( ok. 2-3 tygodnie) powoduje, że dysze w głowicy drukującej przytykają się zaschniętym tuszem. W tym celu należy uruchomić procedurę czyszczenia dysz  aż do pozyskania zadowalających efektów w jakości nadruku. Jeśli po kilku próbach się to nie uda należy wymienić zbiorniczek(-ki) z tuszem.
Jeśli tusze okażą się sprawne a drukarka nic nie drukuje na płytach należy przeinstalować sterownik drukarki . W tym celu najlepiej doinstalować  najnowszy SERVICE PACK zawierający najnowszy sterownik do drukarki 480i, lub po prostu usunąć ją z systemu operacyjnego (panel sterownia -> drukarki i faksy). Następnie należy uruchomić ponownie stację roboczą i drukarka powinna samoczynnie się wykryć i automatycznie powinien się wyszukać jej sterownik. Dalsze problemy z nadrukiem lub z zainstalowaniem drukarki wskazują na jej uszkodzenie.

Czy można samodzielnie napełniać puste zbiorniczki z tuszem i czy istnieją tanie zamienniki?

Wszelkie próby ingerencji w zbiorniki z tuszami grożą uszkodzeniem drukarki oraz utratą gwarancji.
Nieoryginalne tusze nie będą rozpoznane przez drukarkę. Na drukarce będzie się palić dioda   sygnalizująca brak tuszu.
Oznaczenia oryginalnych zbiorniczków to:
C8857a – COLOR print cartridge  , 17ml
C8856a – BLACK print cartridge ,  19ml

Co zrobić gdy, ramię robota nie chce pobierać płytek z podajnika , w logach pokazuje się komunikat „Error gripping disc from input bin” lub pobiera kilka płytek na raz?

Proszę sprawdzić czy płyty umieszczone w podajniku nie są ze sobą posklejane. Często w przypadku nośników o niskiej jakości warstwa nadruku jest lekko lepiąca i nacisk powoduje ich zlepianie.
Gdy płyty okażą się w porządku a problem nie ustępuję należy wówczas zaktualizować oprogramowanie wewnętrzne sterownika z robotyką . W tym celu należ pobrać najnowszą wersję w postaci pliku binarnego Rimage 2000i Autoloader Firmware ze strony producenta:
http://www.rimage.com/products_detail_downloads_objectname_Rimage2000i.html
Następnie przy użyciu programu Programy->Rimage->Utilities-> GEMINI UTILITIES należy dokonać aktualizacji  oprogramowania wewnętrznego poprzez uruchomienie procedury UPDATE FLASH FIRMWARE. Podczas tej procedury na wyświetlaczu urządzenia powinien pojawić się komunikat PROGRAMMING… Przed rozpoczęciem tej procedury zaleca się zamknięcie wszystkich uruchomionych aplikacji jak również podczas samego  procesu nie należy uruchamiać żadnych aplikacji.
UWAGA!!! W trakcie przeprogramowywania pamięci FLASH w kontrolerze nie może nastąpić przerwa w przesyłaniu danych z komputera do urządzenia.
Nie wolno w tym czasie wyłączyć zarówno urządzenia jak i komputera. W ramach możliwości należy się zabezpieczyć przed nagłym brakiem zasilania.
W przypadku pojawienia się jakichkolwiek wątpliwości proszę się skontaktować z  serwisem Stovaris.  Dalsze problemy z pobieraniem płyt wskazują na uszkodzenie ramienia robota.

Jakie należy stosować płyty do nadruku?

Najprościej zaopatrzyć się w oryginalny Media Kit firmy Rimage zawierający rekomendowane nośniki wraz z wkładami atramentowymi. Dostępna jest zarówno wersja z płytami CD jak i DVD. Należy wystrzegać się płyt nie firmowych, których niska cena jest uzyskana kosztem jakości wykonania zarówno warstwy do zapisu jak i do nadruku.

Na jakich systemach operacyjnych można zainstalować oprogramowania do Rimage 2000i?

Kompatybilne systemy operacyjne:
– WINDOWS 2000 SP4
– WINDOWS XP SP2 lub SP3
– WINDOWS SERVER 2003
– WINDOWS VISTA
– WINDOWS 7